top cover

Driftmeldinger

Se aktuelle driftmeldinger og alle tidligere hændelser

Driftsmeldinger

Raid korrupt på vsrv02

22/10/2021 09:25
Forventet periode: 22/10/2021 09:25 - 22/10/2021 10:25 Server: vsrv02 Status: Løst

Vi oplever pt. degraded raid på vores virtuelle server vsrv02, bootdiskens raid er blevet korrupt, og vi er i gang med at rebuilde det.

Update (22/10/2021 09:46)

Rebuilding er på 54% i skrivende stund.

Update (22/10/2021 10:14)

Raided er rebuilded og intet data er mistet, alle servere er ligeledes startet op.

Fejl på vsrv01

18/08/2021 05:40
Forventet periode: 18/08/2021 05:40 - 18/08/2021 09:00 Server: vsrv01 Status: Løst

Vi oplever pt. udfald på en enkelt virtuel server, som hedder vsrv01. Tekniker er sendt til datacentret for at fejlsøge.

Update (18/08/2021 08:26)

Problemet er nu løst, det var en disk som var årsagen til problemet, da den havde smidt raided på bootdisken, som nu er rebuilded. Vi beklager nedetiden.

Opgradering af datacenter i Danmark

27/01/2021 19:25
Forventet periode: 30/01/2021 05:00 - 30/01/2021 12:00 Server: dksrv01, dksrv02, dksrv04, dksrv05 og dksrv204 Status: Løst

På grund af opgradering af udstyr og netværk i vores danske datacenter, vil der er perioden være udfald, der medfører utilgængelige servere. Dette sker som led i en større opgradering af udbud af servere hosted i Danmark.

Tekniske problemer med peering

08/10/2020 13:25
Forventet periode: 08/10/2020 13:25 - 09/10/2020 13:25 Server: dksrv01, dksrv02 og dksrv04 Status: Løst

Vi har i øjeblikket tekniske problemer på vores peering med Nl-ix, som gør at der er højere pingtider fra Stofa og andre internetleverandører i danmark.. Vi beklager de gener dette giver, og arbejder på højtryk for at løse problemet hurtigt muligt.

Udfald på pro09

25/01/2019 23:18
Forventet periode: 25/01/2019 23:18 - 26/01/2019 23:45 Server: pro09 Status: Løst

Vi har i øjeblikket tekniske problemer på pro09. Vi beklager de gener dette giver, og arbejder på højtryk for at løse problemet hurtigt muligt.

Update (25/01/2020 23:33)

Problemet er nu løst.

DDoS angreb mod ts02

04/01/2019 18:00
Forventet periode: 04/01/2019 18:00 - 05/01/2019 01:00 Server: TS02 Status: Løst

Vi oplever i øjeblikket DDoS angreb mod vores Teamspeak-server, som medfører periodiske udfald. Vores netværksteknikere arbejder på højtryk med at filtrere angrebet fra i netværket. Vi beklager meget ulejligheden og gør alt hvad vi kan for at få løst problemet hurtigst muligt.

Nødvedligehold ts01

05/12/2018 08:30
Forventet periode: 05/12/2018 08:30 - 05/12/2018 11:00 Server: TS01 Status: Løst

På grund af en akut opstået situation er datacentret nødt til at lave vedligehold på den del af deres netværk, som vores ts01 server ligger på.

Update (05/12/2018 11:00)

Problemet er nu løst. Vi beklager meget fejlen.

Ustabil forbindelse til ts01

17/09/2018 17:49
Forventet periode: 17/09/2018 17:49 - 17/09/2018 18:10 Server: TS01 Status: Løst

Vi oplever pt. problemer med netværksforbindelsen til ts01. Der er en tekniker på sagen, som arbejder på at få løst problemet så hurtigt som muligt.

Update (17/09/2018 18:11)

Problemet er nu løst.

Netværksproblem på ts02

04/07/2018 15:49
Forventet periode: 04/07/2018 15:49 - 04/07/2018 15:55 Server: TS02 Status: Løst

Der er opstået et problem med et netværk i vores datacenter, hvilket betyder at den ene af vores Teamspeak-servere kan være utilgængelig. Teknikerne arbejder på at identificere og løse problemet.

Update (04/07/2018 15:55)

Problemet er nu løst. Vi beklager nedetiden.

Netværksproblem på ts01

02/07/2018 21:55
Forventet periode: 02/07/2018 21:55 - 02/07/2018 22:35 Server: TS01 Status: Løst

Der er opstået et problem med et netværk i vores datacenter, hvilket betyder at den ene af vores Teamspeak-servere kan være utilgængelig. Teknikerne arbejder på at identificere og løse problemet.

Update (02/07/2018 22:35)

Problemet er nu løst.

Router-nedbrud

02/07/2018 17:25
Forventet periode: 02/07/2018 17:25 - 03/07/2018 07:38 Server: GS60, GS61, GS62, GS63, GS64, GS65, GS66, GS67, GS68, GS69, GS70, GS71, GS72, GS73, GS74 og GS75 Status: Løst

Vores datacenter oplever desværre problemer med en router for øjeblikket, hvilket medfører at netværket ud til serverne kan være ustabilt. Teknikerne arbejder på højtryk for at løse det, men det er endnu uvist hvornår problemet er under kontrol.

Update (02/07/2018 19:02)

Problemet skyldes et defekt line card. Teknikerne er netop gået i gang med at udskifte det.

Update (02/07/2018 19:31)

Det defekte udstyr er nu udskiftet og problemet er løst.

Update (03/07/2018 00:50)

Der er desværre opstået nye problemer, som resulterer i en ustabil forbindelse endnu engang.

Update (03/07/2018 07:38)

Teknikerne melder nu at problemet er løst.

Update (03/07/2018 13:18)

Problemet er kommet tilbage og datacentret er i gang med at kigge på problemet. Vi beklager de gener det måtte medføre, men det er desværre hele datacenter hallen som er utilgængelig, så der arbejdes hårdt på at få det til at virke igen.

Update (03/07/2018 14:02)

Teknikerne melder problemet løst, vi opretholder nøje overvågning.

Rykning af ts3.swifthosting.dk

28/03/2018 23:00
Forventet periode: 28/03/2018 23:00 - 28/03/2018 23:30 Server: Status: Løst

For at sikre en fremtidig stabil drift af vores Teamspeak-servere, vil ts3.swifthosting.dk blive rykket til nye fysiske maskiner. Samtidig vil serveren bliver opdateret for at få de nyeste forbedringer og sikkerhedsopdateringer på.

Det forventes at serveren maksimalt vil være utilgængelig 30 minutter. Der vil blive sendt en besked på selve Teamspeak-serveren inden rykningen påbegyndes.

Når serveren er flyttet vil den samtidig få ny IP. Hvis du bruger ts3.swifthosting.dk:12xxx til at forbinde til din server, skal du ikke foretage dig yderligere. Det samme gør sig gældende hvis du bruger et hostname af typen DitNavn.swifthosting.dk
Bruger du derimod selve IP'en (149.202.89.122) skal du fremadrettet benytte en anden IP. Den nye IP vil blive skrevet ind i denne driftmeddelse inden rykning påbegyndes.

# Update 23:14
Rykningen er nu gennemført. Den nye IP er 195.201.125.132

ts01 rykkes

15/02/2018 17:04
Forventet periode: 15/02/2018 17:04 - 15/02/2018 18:19 Server: Status: Løst

På grund af den seneste tids problemer med netværksforbindelsen til vores Teamspeak-server (ts01), hvor datacentret ikke har været i stand til at lokalisere fejlen, har vi besluttet os for at rykke serveren, da dens drift de seneste par dage har været langt fra som det skal være.

I perioden vil du kunne opleve udfald på serveren. Alt data bliver naturligvis rykket med.

Hvis du bruger ts01.swifthosting.dk som IP (eller har fået tildelt DitNavn.swifthosting.dk) skal du ikke foretage dig noget. Hvis du derimod bruger selve IP'en (88.99.85.218) skal du fremadrettet bruge en anden. Den nye IP vil blive skrevet på dit brugerpanel samt i denne driftmeddelse når den nye server er klar.

#UPDATE
Serveren er nu rykket. Den nye IP er 195.201.34.203

Bemærk at der i nogle tilfælde kan gå et par timer før ts01.swifthosting.dk peger på den nye IP. Hvis det er tilfældet, kan du midlertidigt bruge IP'en.

Pro04 harddisk problemer

07/12/2017 22:17
Forventet periode: 07/12/2017 22:17 - 08/12/2017 05:17 Server: Status: Løst

Der er blevet konstateret en dårlig harddisk i PRO04 serveren, hvilket vores tekniker er ved at udskifte.
Dette betyder dog at serveren skal replikerer dataene til den nye disk, for at kunne kører ordentligt igen.
Ingen data er tabt, og replikeringen til den nye disk er påbegyndt.

Netværksproblemer

03/10/2017 17:26
Forventet periode: 03/10/2017 17:26 - 03/10/2017 22:26 Server: Status: Løst

Der er i øjeblikket problemet med netværket hos Nianet, hvilket betyder at nogle kunder kan være påvirket af høj ping samt packet loss til vores Minecraft- og Teamspeak servere.

Problemet er fejlmeldt til teknikere, som arbejder på højtryk for at få løst problemet. 

Pt. har vi desværre ingen tidshorisont.

Pro01 rykkes til andet datacenter

28/09/2017 22:00
Forventet periode: 28/09/2017 22:00 - 29/09/2017 06:00 Server: Status: Løst

Pro01 skal rykkes til et andet datacenter, hvorved der må påregnes nedetid i perioden. Alt data bevares naturligvis.

Problemer med GS60 og GS71

01/06/2017 15:24
Forventet periode: 01/06/2017 15:24 - 01/06/2017 17:00 Server: Status: Løst

Vi oplever pt. problemer med GS60 og GS71, hvilket kan betyde at disse servere ikke kan tilgås.

Vi er i dialog med datacentret, og arbejder på højtryk for at få løst problemet hurtigst muligt. 

#UPDATE: Problemerne med GS60 er nu løst. Der arbejdes stadig på GS71.

Diskproblemer på GS60

04/05/2017 16:47
Forventet periode: 04/05/2017 16:47 - 04/05/2017 19:00 Server: Status: Løst

Vi oplever pt. problemer med GS60, da der er problemer med den ene disk i serveren.

Teknikeren i datacentret er ved at udskifte denne. Der vil ikke være datatab i forbindelse med dette.

Problemer med levering af e-mail til Microsoft-konti

24/01/2017 15:13
Forventet periode: 24/01/2017 15:13 - 24/01/2017 22:14 Server: Status: Løst

Vores leverandør af e-mailsystem oplever i øjeblikket problemer med at levere e-mails til konti hos Microsoft (hotmail.com, live.dk og lignende).

Vi er i dialog med leverandøren om problemet, som arbejder på højtryk for at få dette løst.

Opdatering af kontrolpanel

18/07/2016 15:30
Forventet periode: 18/07/2016 15:30 - 18/07/2016 16:00 Server: Status: Løst

Vi er i øjeblikket ved at opdatere kontrolpanelet (gamepanel.swifthosting.dk), så vi kan sikre en fremtidig stabil drift.

Vi forventer at arbejdet afsluttes cirka klokken 16.

Alle servere vil køre som normalt igennem hele arbejdet.

Gamepanel nede

02/05/2016 15:47
Forventet periode: 02/05/2016 15:47 - 02/05/2016 20:00 Server: Status: Løst

Vi oplever i øjeblikket problemet med gamepanelet.

Vi er i dialog med vores datacenter, og arbejder på at få problemet løst så hurtigt som muligt.

De individuelle servere er ikke påvirket af dette.

#UPDATE 16:18
Fejlen er lokaliseret. En af harddiskene i vores server er gået i stykker.
Vi er i dialog med datacentret om at få skiftet disken hurtigst muligt.

#UPDATE 19:21
Harddisken er skiftet, og gamepanelet kører nu igen på fuld drift.
Der har ikke været noget datatab.

Rykning af Teamspeak

25/02/2016 23:00
Forventet periode: 25/02/2016 23:00 - 26/02/2016 00:00 Server: Status: Løst

Grundet de mange problemer med Teamspeak den seneste tid, hvor det ikke har været muligt for vores leverandør at komme med en fornuftig løsning på problemet, har vi været nødsaget til at rykke vores server som drifter TeamSpeak ud af deres datacenter.
Derfor har vi nu fået en ny aftale i hus, og rykker dermed vores server som køre vores Teamspeak.

Det betyder at alt data skal rykkes over på den nye server, hvilket vil give lidt nedetid.
Samtidig betyder det også at der kommer ny IP til serveren. Hvis du i dag bruger ts3.swifthosting.dk til at forbinde til serveren, skal du ikke foretage dig yderligere. Det vil automatisk blive opdateret indenfor 24 timer - som regel hurtigere.

Bruger du derimod IP'en (151.80.90.218), vil det betyde at du enten skal forbinde til ts3.swifthosting.dk fremover, eller den nye IP, som annonceres efter rykningen.

Vi beklager de gener flytningen medfører, men vi vurderer dette er den eneste måde vi kan sikre en fortsat stabil drift af Teamspeak på.

#UPDATE (26-02-2016 01:44): 
Rykningen af TeamSpeaken er nu udført kører på ipén 149.202.89.122, såfremt man bruger sit eget domæne, skal man opdatere det til denne ip.

Hvis man derimod bruger ts3.swifthosting.dk eller et SRV record fra os af, så vil den automatisk opdatere det i løbet af et par timer. Indtil da kan man bruge 149.202.89.122:<port>
 

Problemer med køling

18/01/2016 18:36
Forventet periode: 18/01/2016 18:36 - 19/01/2016 03:00 Server: Status: Løst

Vi oplever problemer med kølingen på GS35, GS39 og GS42, hvilket kan føre til forringet stabilitet på serveren.

Der holdes et kortvarigt driftvindue i nat (2-3) for at afhjælpe problemet.

GS32 ustabil

16/01/2016 18:08
Forventet periode: 16/01/2016 18:08 - 17/01/2016 04:00 Server: Status: Løst

Vi oplever pt. problemer med GS32, som kan medføre at serveren kører ustabilt.

Der holdes et kortvarigt driftvindue i nat (3-4) for at afhjælpe problemet.

GS37 & GS32 Driftproblemer

12/12/2015 16:37
Forventet periode: 12/12/2015 16:37 - 12/12/2015 17:37 Server: Status: Løst

Der er pt. problemer med GS37 & GS32, en tekniker er på sagen.

Teamspeak Udfald

30/11/2015 20:14
Forventet periode: 30/11/2015 20:14 - 30/11/2015 21:14 Server: Status: Løst

Der er registeret fejl på TeamSpeak, en tekniker er på sagen.

#Update: 30/11/2015 - 19:21: Fejlen er fundet, og fejlretning er påbegyndt.
#Update: 30/11/2015 - 19:39: Fejlen er rettet, og normal drift er genoptaget.
#Update: 30/11/2015 - 19:45: Fejlen er kommet igen, det undersøges nærmere, herunder underliggende problemer.
#Update: 30/11/2015 - 20:06: Fejlen ser ud til at være rettet, vi holder skarpt øje med serveren de næste par timer.
#Update: 01/12/2015 - 05:54: Der har igennem natten forsøgt fejlretning, angående periodisk udfald på serveren, vores tekniker overvåger serveren, og søger en løsnings snarest.

Vedligehold af GS53

02/11/2015 23:00
Forventet periode: 02/11/2015 23:00 - 02/11/2015 23:59 Server: Status: Løst

Vi udfører vedligehold af GS53, som skal være med til at sikre en mere stabil drift af denne server.

Driftvinduet forventes at vare en time, hvor alle servere i tidsrummet vil være utilgængelige.
Vi ser dette som en nødvendighed, da der i den seneste tid har været mange problemer med GS53, og derfor ville denne opdatering være med til at
stabilisere serveren.

Problemer med gamepanelet

30/10/2015 20:58
Forventet periode: 30/10/2015 20:58 - 30/10/2015 21:58 Server: Status: Løst

Vi oplever i øjeblikket problemer med gamepanelet. 

Der arbejdes på højtryk for at få løst problemet så hurtigt som muligt.

#UPDATE 20:25
Problemet er nu løst. Vi beklager ulejligheden.

Vedligehold af GS52

12/10/2015 23:15
Forventet periode: 12/10/2015 23:15 - 13/10/2015 00:15 Server: Status: Løst

Vi udfører vedligehold af GS52, som skal være med til at sikre en mere stabil drift af denne server.

Driftvinduet forventes at vare en time, hvor alle servere i tidsrummet vil være utilgængelige.

Nedbrud på Teamspeak3

08/09/2015 21:47
Forventet periode: 08/09/2015 21:47 - 08/09/2015 21:47 Server: Status: Løst

Vi har netop har et kort nedbrud på vores Teamspeak-server grundet opdateringer. 

Fejlen er nu rettet, og serverne kører igen.

Problemer med GS36

04/09/2015 16:29
Forventet periode: 04/09/2015 16:29 - 04/09/2015 17:29 Server: Status: Løst

Vi oplever i øjeblikket problemer med GS36, som medfører at man ikke kan oprette forbindelse til serveren.

Vi er i tæt kontakt med datacenteret for at få løst problemet så hurtigt som muligt.

#UPDATE 16:48 - Problemet er nu løst. Vi beklager generne.

Routing problemer

04/08/2015 10:00
Forventet periode: 04/08/2015 10:00 - 04/08/2015 11:00 Server: Status: Løst

Der er konstateret problemer med routingen til serverne.

#UPDATE: Trafikken er rerouted.

#UPDATE: Normal drift genoptaget.

Problemer med GS37

10/07/2015 12:57
Forventet periode: 10/07/2015 12:57 - 10/07/2015 17:00 Server: Status: Løst

Vi oplever i øjeblikket problemer på GS37.

Vi er i fuld gang med at løse det i samarbejde med vores datacenter.

#UPDATE 1 - 15:04
Fejlen er nu lokaliseret og skyldes en defekt harddisk. Datacentret er i øjeblikket ved at udskifte denne, så normal drift kan genoptages. Ingen data er mistet.

#UPDATE 2 - 16:20
Harddisken er nu udskiftet og vi er i gang med at rykke data.

#UPDATE 3 - 17:06
Problemet er nu løst og alle servere kører som de skal.

CPU Køling

29/04/2015 02:20
Forventet periode: 29/04/2015 02:20 - 01/05/2015 02:20 Server: Status: Løst

Der er registeret problemer med GS54.Swifthosting.dk hvor CPU blæseren melder fejl.
Der er derfor planlagt en test af blæseren, samt evt. udskiftning.

#Update 28.April : Der er blevet kørt test på serveren, og køleren viser sig at være delvist defekt, der er blevet bestilt en ny hjem. 
#Update 29.Arpil: Der er skiftet CPU køler, og serveren kører fint igen.

Problemer med GS54

21/04/2015 21:53
Forventet periode: 21/04/2015 21:53 - 21/04/2015 22:53 Server: Status: Løst

Vi oplever i øjeblikket nogle tekniske problemer med GS54, hvor nogle kunder kan opleve periodiske lagspikes på serveren.

Fejlsøgning og rettelse er påbegyndt.

Vi beklager de gener dette medfører.

#UPDATE: Vi har nu fundet den formodet fejl, og rettet den - Normal drift er genoptaget.
 

Kort udfald på GS53.swifthosting.dk

19/04/2015 22:45
Forventet periode: 19/04/2015 22:45 - 19/04/2015 23:45 Server: Status: Løst

Der er konstateret et udfald på GS53.swifthosting.dk, som straks undersøges.

#UPDATE: Fejlen er fundet og rettet, og derfor er normal drift genoptaget.

Vedligehold på GS49

30/03/2015 01:00
Forventet periode: 30/03/2015 01:00 - 30/03/2015 02:00 Server: Status: Løst

Der skal udføres planlagt vedligehold af GS49. 

Dette sker natten til søndag, hvor alle Minecraft-server vil være nede i tidsrummet.

#UPDATE: Opdateringen er nu udført og alle servere kører igen.

Problemer med gamepanel

23/03/2015 20:23
Forventet periode: 23/03/2015 20:23 - 24/03/2015 00:00 Server: Status: Løst

Vi oplever i øjeblikket problemer med gamepanelet!

Dette betyder at det ikke er muligt at styre sin server via gamepanelet lige pt. 
Dog er serveren stadig online, og kan spilles på. 

Vi beklager meget fejlen, og er i dialog med udbyderen for at få løst problemet hurtigst muligt.

#UPDATE: Problemer er løst, og gamepanelet kører atter igen.

Gs34 opdatering

01/03/2015 21:51
Forventet periode: 01/03/2015 21:51 - 01/03/2015 22:51 Server: Status: Løst

Gs34.swifthosting.dk bliver genstartet, efter der er blevet installeret planlagte sikkerhedsopdateringer til den.

Teamspeak 3 rykning

30/01/2015 00:00
Forventet periode: 30/01/2015 00:00 - 29/01/2015 01:00 Server: Status: Løst

D. 29.01.2015 vælger vi at rykke Teamspeak serveren, ind under vores DDOS filter, hvilket betyder at den får en ny ip.
Teamspeaken vil være offline i et kort stykke tid, hvorefter man kan tilgå den igen.

Til dem der bruger vores A-record (ts3.swifthosting.dk) skal i bare blive ved med dette, hvorefter vi skifter DNS'en så den pejer på den nye server.
Bruger du derimod vores ip, skal du skifte den til den nye som bliver: 5.196.176.157
Bemærk at der kan gå alt fra 5min til 6 timer, før din egen DNS hos din internet udbyder opdatere.
 
UPDATE: Serveren er nu rykket. Dette blev gjort tidligere på DDOS-angreb.

Kritisk Driftvindue

23/01/2015 00:00
Forventet periode: 23/01/2015 00:00 - 23/01/2015 04:00 Server: Status: Løst

I nat d. 22/01/15, bliver der afholdt et kritisk driftvindue.
I dette driftvindue, vil følgende servere blive rykket til vores DDOS sikret miljø:
1) CCMS serveren
2) Swifthosting website

Derudover opdatere vi Teamspeaken ved samme lejlighed, så den er klar til weekenden.
Denne opdatering, indbefatter netværket, som derved skulle rette de sidste fejl vi har med filteret til vores DDOS sikret miljø

Jule- og nytårslukket

23/12/2014 18:10
Forventet periode: 23/12/2014 18:10 - 23/12/2014 18:10 Server: Status: Løst

I anledning af jul og nytår holder vi lukket for supporten den 23., 24. og 31 december samt 1. januar.

Vi ønsker jer alle en rigtige glædelig jul og et godt nytår.

Vedligeholdelse af livechat

08/11/2014 11:00
Forventet periode: 08/11/2014 11:00 - 09/11/2014 18:00 Server: Status: Løst

Vores leverandør af livechat holder i perioden vedligeholdelse af deres service. 
Det betyder at livechatten er offline, og vil derfor holde lukket lørdag.

Det er endnu uvist om deres service igen er oppe søndag.

Forkortet supporttid

02/10/2014 15:43
Forventet periode: 02/10/2014 15:43 - 02/10/2014 21:00 Server: Status: Løst

Vi har i dag forkortet supporttid på både livechat, Teamspeak og telefon.

Supporten er i dag åben fra 19-20

Vi beklager de gener dette måtte medføre.

Telia ramt af DDOS

07/09/2014 23:54
Forventet periode: 07/09/2014 23:54 - 13/09/2014 19:47 Server: Status: Løst

Kære kunde, vi oplever i øjeblikket udfald på vores netværk (leveret af Telia). Denne gang kan vi fortælle at det ikke er os der bliver angrebet med DDOS, men tværtimod at det er Telia, altså vores internetudbyder.

Problemet ligger altså hos Telia, og de arbejder ihærdigt på at få migreret angrebet.

Vi har fået at vide, at angrebet ligger på omtrent 190 - 200 gb/s, hvilket svarer til ca. 40% af alt internet som kommer ind i Danmark.

Derfor har vi besluttet at vi ville tilslutte os flere udbydere således at vi har lidt mere at skifte imellem, hvis nogle udbydere skulle have problemer i deres netværk.

Udfaldet sker kun i Danmark, og er selvfølgelig dødirriterende når vi lige har startet vores lokation i Danmark.

Jeg kan sige at vi giver kompensation for perioden hvor serveren har været nede eller rettere sagt ubrugelig og at vi ligeledes giver lidt ekstra som et plaster på såret.

Vi har som sagt ikke noget med dette at gøre, men vi lider desværre under deres fejl, vi arbejder stadig på højtryk for at lave nogle nye aftaler, men dette er desværre svært i weekenden. Vi har dog aftaler mandag morgen, med teknikere som skal forbinde os til de nye peering aftaler, så hurtigt som muligt.

 

Vi beklager virkelig dette, men der er absolut intet vi kan stille op, når vi ikke får leveret den service, som vi betaler for. Vi har tænkt os at gå videre med dette, således at det ikke kommer til at ske igen, dog er der noget behandlingstid på disse sager.

Så indtil da må vi slå koldt vand i blodet, og bevæbne os med lidt godt humør.

#UPDATE 18/9-14: Vi arbejder stadig videre med vores DDOS appliance. Pt. er vores ip´er lukket af datacenteret, og vi prøver at komme i kontakt med dem.

Netværksudfald på DS1

03/09/2014 03:00
Forventet periode: 03/09/2014 03:00 - 03/09/2014 19:00 Server: Status: Løst

Vores datacenter leverandør udfører arbejde i deres peering netværk.

Dette kan betyde netværksudfald i små korte perioder i tidsrummet 01.00 til 17.00 d. 03/09/2014. 


Vi beklager eventuelle gener.

GS31 og GS48

31/07/2014 11:43
Forventet periode: 31/07/2014 11:43 - 31/07/2014 14:00 Server: Status: Løst

GS31 og GS48 er i øjeblikket nede på grund af indtil videre ukendte problemer. Der er sendt en tekniker på sagen, og der arbejdes på højtryk for at løse problemet.
Fejlen påvirker også levering af nye servere.

Vi beklager de gener dette måtte medføre.

#UPDATE: Vi har lokaliseret problemet, som er vores internetudbyder, som har afbrydelser på store dele af deres central. Dette betyder derfor at vi ikke modtager net fra dem, og vi er derfor i kontakt med dem.
#UPDATE: Problemet er nu løst, og normal drift er genoptaget.

Gamepanel

24/06/2014 16:13
Forventet periode: 24/06/2014 16:13 - 24/06/2014 17:13 Server: Status: Løst

Vi har pt. problemer med vores database til gamepanelet, vi regner med at det bliver løst indenfor kort tid.
#UPDATE: Tekniker er sat på sagen
#UPDATE: Fejlen er rettet, og normal drift er genoptaget.

SteamCMD

17/06/2014 01:48
Forventet periode: 17/06/2014 01:48 - 17/06/2014 14:00 Server: Status: Løst

Der er pt. fejl på SteamCMD, dette betyder at vi ikke kan opdatere valve produkter, og de derfor ikke kører (medmindre de allerede er opdateret). Vi arbejder stærkt på en løsning, så serverne atter kan blive opdateret.

#UPDATE: Steam developer kontakter, angående segmentation fault i SteamCMD.
#UPDATE: Vi kan igen authentikere med VAC-serverne, og vac er derfor på igen.

Rykning af Controlpanel

31/03/2014 23:27
Forventet periode: 31/03/2014 23:27 - 01/04/2014 00:27 Server: Status: Løst

Controlpanelet vil blive rykket over på en bedre server, så det kommer til at kører hurtigere.
Controlpanelet vil derfor værer offline i en time.

Netværks Opdatering

25/03/2014 18:30
Forventet periode: 25/03/2014 18:30 - 25/03/2014 21:30 Server: Status: Løst

Der afholdes netværks opdatering d.25/3 kl.18:30 - 21:30 som ville påvirke enkelte services.
Disse service er som følger:
GS31.swifthosting.dk
GS48.swifthosting.dk

Vi vil løbende holde driftopdateringen opdateret, så i kan følge med i hvad der sker.

#UPDATE 25/3 Kl 20:01: Driftvinduet er lukket og opdateringen gik vellykket.

Teamspeak

03/03/2014 20:28
Forventet periode: 03/03/2014 20:28 - 06/03/2014 14:40 Server: Status: Løst

Teamspeak serveren er desværre under angreb, og vi arbejder på at få routet trafiken, således at den kommer op igen.

#Update 3/3-14 Kl. 19.00, fejlsøgning af nettet, er påbegyndt.

#Update 3/3-14 Kl. 22.48, DDOS angrebet er for stort til at vi kan rykke det, over til en anden router. Derfor har vi kontaktet vores udbyder af netværk, og afventer et svar.

#Update 4/3-14 Kl. 10.37, Serveren kører fint igen, og er sat i et overvågningsmiljø.

#Update 4/3-14 Kl. 11:24, DDOS angrebet er begyndt igen, denne gang er angrebet større end sidst, og vi undersøger derfor mulighederne.

#Update 4/3-14 Kl. 01:00, DDOS angrebet er stoppet, og almindelig drift er genoptaget.

#Update 5/3-14 Kl. 14:41, DDOS angrebet begyndt igen, vi arbejder stærkt på at få rykket serveren, til vores ddos miljø.

#Update 8/3-14 Kl. 19:15, DDOS angrebet begyndt igen, vi har planlagt at rykke teamspeak serveren, til et DDOS sikret miljø i næste uge. Dette er planlagt i samarbejde med Teamspeak som, vil foretage rykningen, så nedentiden er minimal, og alle data overføres.

Counter-Strike Genstart

01/03/2014 14:23
Forventet periode: 01/03/2014 14:23 - 01/03/2014 15:23 Server: Status: Løst

Der er kommet en sikkerheds opdatering, og derfor vil gs34 blive genstartet. Dette gør at Counter-Strike er nede kortvarigt.

Mindre DDOS på gs31

22/02/2014 22:32
Forventet periode: 22/02/2014 22:32 - 22/02/2014 22:33 Server: Status: Løst

Der har været et mindre ddos angreb, som nu er blokeret. ISP'en er kontaktet med relevante information. 

GS31 Updateres

16/02/2014 23:00
Forventet periode: 16/02/2014 23:00 - 16/02/2014 23:30 Server: Status: Løst

GS 31 updateres med sikkerhedsopdateringer, dette kræver et genstart af selve serveren.

Gs11 udskiftes

31/01/2014 22:20
Forventet periode: 31/01/2014 22:20 - 03/01/2014 22:20 Server: Status: Løst

Gs11 har hardwarefejl som ikke er konstateret endnu. Teknikeren er sendt afsted.

#Update: Serverens cpu er gået i stykker, og der er bestilt en ny hjem.

GS5 opgraderes til nyt hardware

06/01/2014 22:00
Forventet periode: 06/01/2014 22:00 - 07/01/2014 08:00 Server: Status: Løst

GS5 opgraderes til nyt hardware i forbindelse med vores årlig maintence for at gører servicen bedre.
Mens opgradering udføres vil jeres server være nede. Ligeledes vil jeres server få en ny ip og port.

GS4 opgraderes til nyt hardware

06/01/2014 22:00
Forventet periode: 06/01/2014 22:00 - 07/01/2014 08:00 Server: Status: Løst

GS4 opgraderes til nyt hardware i forbindelse med vores årlig maintence for at gører servicen bedre.
Mens opgradering udføres vil jeres server være nede. Ligeledes vil jeres server få en ny ip og port.

GS7 opgraderes til nyt hardware

06/01/2014 22:00
Forventet periode: 06/01/2014 22:00 - 07/01/2014 08:00 Server: Status: Løst

GS7 opgraderes til nyt hardware i forbindelse med vores årlig maintence for at gører servicen bedre.
Mens opgradering udføres vil jeres server være nede. Ligeledes vil jeres server få en ny ip og port.

GS3 opgraderes til nyt hardware

06/01/2014 22:00
Forventet periode: 06/01/2014 22:00 - 07/01/2014 08:00 Server: Status: Løst

GS3 opgraderes til nyt hardware i forbindelse med vores årlig maintence for at gører servicen bedre.
Mens opgradering udføres vil jeres server være nede. Ligeledes vil jeres server få en ny ip og port.

Cisco Core Switch opdatering

04/01/2014 16:00
Forventet periode: 04/01/2014 16:00 - 04/01/2014 17:00 Server: Status: Løst

Der bliver opdateret firmware på vores Core Switch. Nogen services vil være nede i op til 1 time, da Switchen bliver genstartet.

GS18 opgraderes til nyt hardware

04/01/2014 00:00
Forventet periode: 04/01/2014 00:00 - 04/01/2014 08:00 Server: Status: Løst

GS18 opgraderes til nyt hardware i forbindelse med vores årlig maintence for at gører servicen bedre.
Mens opgradering udføres vil jeres server være nede. Ligeledes vil jeres server få en ny ip og port.

GS23 opgraderes til nyt hardware

04/01/2014 00:00
Forventet periode: 04/01/2014 00:00 - 04/01/2014 08:00 Server: Status: Løst

GS23 opgraderes til nyt hardware i forbindelse med vores årlig maintence for at gører servicen bedre.
Mens opgradering udføres vil jeres server være nede. Ligeledes vil jeres server få en ny ip og port.

GS12 opgraderes til nyt hardware

04/01/2014 00:00
Forventet periode: 04/01/2014 00:00 - 04/01/2014 08:00 Server: Status: Løst

GS12 opgraderes til nyt hardware i forbindelse med vores årlig maintence for at gører servicen bedre.
Mens opgradering udføres vil jeres server være nede. Ligeledes vil jeres server få en ny ip og port.

GS19 opgraderes til nyt hardware

04/01/2014 00:00
Forventet periode: 04/01/2014 00:00 - 04/01/2014 08:00 Server: Status: Løst

GS19 opgraderes til nyt hardware i forbindelse med vores årlig maintence for at gører servicen bedre.
Mens opgradering udføres vil jeres server være nede. Ligeledes vil jeres server få en ny ip og port.

GS21 opgraderes til nyt hardware

03/01/2014 23:20
Forventet periode: 03/01/2014 23:20 - 04/01/2014 08:00 Server: Status: Løst

GS21 opgraderes til nyt hardware i forbindelse med vores årlig maintence for at gører servicen bedre.
Mens opgradering udføres vil jeres server være nede. Ligeledes vil jeres server få en ny ip og port.

Afbrydelse på smsgateway

18/12/2013 18:20
Forventet periode: 18/12/2013 18:20 - 18/12/2013 20:30 Server: Status: Løst

Der vil forekomme afbrydelser på sms-gatewayen, da der opgraderes firmware på serveren. Vi forventer at dette påvirker følgende:

  1. Login Sms
  2. Oprettelses Sms

Udfald på GS31

08/12/2013 19:44
Forventet periode: 08/12/2013 19:44 - 08/12/2013 20:00 Server: Status: Løst

Der er fundet udfald på GS31, dette undersøges nærmere.

#Update (kl. 19:00): Sagen er løst, det var et strømstik som var ved at være for brugt, og derved ikke sad ordenligt i serveren. Strømstikket er blevet skiftet ud, og driften af serveren er stabil igen.

Opdatering af java

06/12/2013 01:00
Forventet periode: 06/12/2013 01:00 - 06/12/2013 01:20 Server: Status: Løst

GS31 (62.107.62.250) vil være nede kortvarigt, da der skal opdateres java.
#Update: Opdateringen er gennemført, og alle services er startet igen.

Opgradering af ram på GS 31

01/12/2013 20:21
Forventet periode: 01/12/2013 20:21 - 01/12/2013 20:31 Server: Status: Løst

Der bliver pt. opgraderet ram på gs31, derfor er der et driftvindue på 15 min.

Delay på sms

24/09/2013 09:50
Forventet periode: 24/09/2013 09:50 - 24/09/2013 09:59 Server: Status: Løst

Der har natten imellem d.23 sep. og d.24 sep. været problemer med vores sms-gateway, hvilket betyder at de sms´er som skulle have væres udsendt ved login, først er blevet sendt ud hertil morgen.

Counter-Strike Opdatering

17/09/2013 21:24
Forventet periode: 17/09/2013 21:24 - 18/09/2013 21:24 Server: Status: Løst

Der er kommet en ny opdatering til counter-strike som gør at de fleste plugins i vores modmanager ikke virker. Dette er vi ved at opdaterer således at de mods det ligger i modmanageren virker igen

Update: Sourcemod og Metamod er opdateret, og ligeledes virker eventscript som det plejer.

Harddisk load på gs12

17/09/2013 02:18
Forventet periode: 17/09/2013 02:18 - 17/09/2013 22:00 Server: Status: Løst

Der er pt. problemer med load af harddisk på gs12, dette har indflydelse på serverens ydelser. Da serveren bliver brugt til minecraft, ville alle kunders server blive stoppet og savet, før vi slukker for serveren og tjekker harddiskene igennem for fejl (og evt. sætter nye harddiske i).

Update: harddiskene har desværre bad sector fejl, hvilket betyder at vi skal skifte begge diske. Derfor ville kunder være lukket af fra deres server indtil backuppen er taget og derefter at der er blevet skiftet diske.

Update 2: Der er blevet konstateret brug, for skiftning af begge harddiske, hvilket er ved at blive hentet på swifthostings fjernlager.

Udskiftning af Core Switch

19/07/2013 16:23
Forventet periode: 19/07/2013 16:23 - 19/07/2013 16:56 Server: Status: Løst

Vi vil idag udskifte vores Core Switch. Dette vil blive gjort mellem 18.00 - 18.30.

Dette kan medfører at nogen services er nede mens Switchen bliver skiftet.
Dette det er del af forbedringerne for at gøre vores infrastruktur mere modstandsdygtig over for evtuelle angreb.

Mailserveren opdateres

09/04/2013 02:10
Forventet periode: 09/04/2013 02:10 - 09/04/2013 02:10 Server: Status: Løst

Mailserveren skal opdateres, dette finder sted d. 9 April 2013 kl 20:00 - 22:30.
Vi beklager evt. udfald, i tidsrummet hvor opdateringen finder sted.

Teamspeak 3 ip

15/02/2013 03:54
Forventet periode: 15/02/2013 03:54 - 15/02/2013 03:54 Server: Status: Løst

TeamSpeak 3 er rykket i ip, det vil sige at den nye ip er 77.66.39.8. Dette er fordi vi afprøver det nye ddos filter på teamspeak serveren. Dem som bruger ts3.swifthosting.dk vil fortsat kunne bruge den.

Driftproblemer

28/01/2013 19:13
Forventet periode: 28/01/2013 19:13 - 28/01/2013 19:13 Server: Status: Løst

Paypal har desværre driftproblemer i øjeblikket. Dette medfører at bestillinger ikke går ordenlig igennem til os.
Dette har stået på siden den 27 feb. De kunder der har betalt, men som ikke har fået deres produkt er blevet manuelt oprettet.
Alle oprettelser og forlængelser af Swifthostings services skal foregå via helpdesk indtil paypal har fået løst deres driftproblem.
Vi beklager for besværet.

- Paypal har fikset deres betalingsystem og systemet køre uberørt uden fejl igen.

Driftforstyrrelse

25/01/2013 23:47
Forventet periode: 25/01/2013 23:47 - 25/01/2013 23:47 Server: Status: Løst

Vi oplever i øjeblikket driftforstyrrelse på gs7.swifthosting.dk
Dette kan medfører at de kunder der ligger på denne servers ip delvist er nede.
Vi arbejder på problemet og forventer at det er løst inden for kort tid.

Rykning af minecraft

14/10/2012 15:15
Forventet periode: 14/10/2012 15:15 - 14/10/2012 15:15 Server: Status: Løst

Nogle minecraft servere er i gang med at blive rykket over på en ny server, da den gamle ikke har det for godt. Dette er vi selvfølgelig ikke i orden at vi ikke har givet nogen udmelding men, dette kom som en shock for os. Derfor tager vi til handling nu og sikre jeres servere. Alle modtager 2 dages kompensation, efter forløbet.

Nye Supporttider

12/08/2012 21:16
Forventet periode: 12/08/2012 21:16 - 12/08/2012 21:16 Server: Status: Løst

På livesupporten & TeamSpeak 3 (ts3.swifthosting.dk:12000) vil vi være at finde fra kl. 17-20 alle dage. Dog kan det nemt ske i finder os uden for livesupport tiden. Der vil stadig være mulighed for at sende os en email eller oprette en helpdesk udenfor livesupport tiden, hvor vi naturligvis vil svarer hurtigst muligt. Angående telefon support vil i altid have muligheden for at få fat i os som i plejer. (24/7/365).

Opdatering af Minecraft

28/07/2012 00:31
Forventet periode: 28/07/2012 00:31 - 28/07/2012 00:31 Server: Status: Løst

Minecraft serveren bliver opgraderet her til aften, det vil sige at den har et kort stykke nedetid da den skal have skiftet ram.

TDC nedbrud

18/07/2012 15:40
Forventet periode: 18/07/2012 15:40 - 18/07/2012 15:40 Server: Status: Løst

I aften d. 18/7 kan der forekomme udfald på alle service, da TDC graver nye elledninger ned. Arbejdet skulle ske efter 21 og frem mod 23, vi beklager...

Telefon Supporten holder ferie

27/06/2012 21:20
Forventet periode: 27/06/2012 21:20 - 27/06/2012 21:20 Server: Status: Løst

Telefon supporten holder lukket mellem d. 30/6 og d. 7/7. Helpdesk ville blive besvaret på samme måde som altid.

Udskiftning af udstyr

13/06/2012 20:50
Forventet periode: 13/06/2012 20:50 - 13/06/2012 20:50 Server: Status: Løst

Lørdag d.16/6 klokken 24:00 - 03:00 bliver der fortaget opdateringer, samt udskiftning af udstyr på hele vores netværk. Der kan forkomme nedetid i dette tidsrum.

Reinstall af ts3

10/06/2012 03:55
Forventet periode: 10/06/2012 03:55 - 10/06/2012 03:55 Server: Status: Løst

Swifthosting har valgt at reinstallere ts3 på vores servere, da vi har haft en del problemer med ustabil drift. Dette gør at alle ts3 server mm er blevet slettet og skal genoprettes. Hvis vi på nogen måde kan være behjælpelig med genoprettelse af channels, usergroups eller lign er i meget velkommen til at kontakte os over helpdesk eller mail. De nye porte og tokens kan man finde under sit produkt i sit kontrol panel.
Vi beklager naturligvis dette lille nedbrud, men det skulle gerne løse den ustabile drift, og give jer et problemfrit ts3 produkt.

Driftarbejde

02/06/2012 02:56
Forventet periode: 02/06/2012 02:56 - 02/06/2012 02:56 Server: Status: Løst

Driftarbejde

Der vil blive udført driftarbejde imellem den 8/7 til den 13/7
I vil derfor opleve at nogle service periodisk ikke virker imellem dette tidsrum.
Vi beklager naturligvis dette, men mener det er nødvendigt for at kunne opretholde den gode service til jer.

Back Slettet

16/04/2012 02:18
Forventet periode: 16/04/2012 02:18 - 16/04/2012 02:18 Server: Status: Løst

Vi har dagsdato været udsat for at en bug(deamon) har slettet alt på vores backup server, men ikke nok med det har den også slettet kundernes webhotel. Dette er selvfølelig noget der bare ikke må kunne ske, derfor sætter vi nu ekstra resurser ind for at gøre Swifthosting.dk mere sikkert. Vi har dog recovered en backup som er omtrent 2 måneder gammel, derfor tilbyder Swifthosting.dk nu at hjælpe jer i gang igen. Hvad skal dette betyde spørg i måske jer selv, dette skal betyde at vi hjælper jer med at kode jeres side, som en slags kompensation. Det eneste i skal gøre er at skrive en helpdesk, omkring hvad emne siden handler om, og hvilke funktioner så laver vi det for jer. Vi er utroligt kede af dette kunne ske, vi blev taget med bukserne nede. Vi har derfor dags dato indgået en aftale med et andet firma om en remote backup, således at jeres data altid vil være der. Udover det er fejlen blevet rettet og den nyeste backup vi havde er blevet lagt ind igen. Subdomains vil i dog skulle oprette igen, da disse ikke kan reetableres.

Venlig Hilsen
Mads Edelskjold v/ CEO Swifthosting.dk

Opdatering af serverudstyr

14/03/2012 21:15
Forventet periode: 14/03/2012 21:15 - 14/03/2012 21:15 Server: Status: Løst

Der bliver i aften den 14 Marts omkring klokken 22:00 - 24:00 updateret serverudstyr.
Dette kan forudsage nedetid på nogle domainer.
Vi beklager disse evt forstyrrelser.

Venlig Hilsen
Swifthosting

Retning af netværk

19/02/2012 22:52
Forventet periode: 19/02/2012 22:52 - 19/02/2012 22:52 Server: Status: Løst

Vores udbyder har været igang med at tilrette netværket, for at undgå ddos som vi får har lidt meget af. Desværre valgte Telia at gøre dette i nat, hvilket var ude for vores aftale med dem. Derfor har der været udfald på linien idag, og vi har derfor udtrykt stærk kritik overfor Telia. 

Vi beklager udfaldet, og forventer af problemerne nu skulle være løst, fra Telias side.

Opdatering af netværk

12/02/2012 17:48
Forventet periode: 12/02/2012 17:48 - 12/02/2012 17:48 Server: Status: Løst

Der bliver i aften den 12 Februar omkring klokken 20:00 opdateret netværksudstyr,
efter som der er konstateret pakketab på vores backbone.
Dette kan forudsagde nedetid på netværket på omkring 4 timer
 
Vi beklager disse forstyrrelser og vil kompenserer med 2 dage

Minecraft Rykkes

24/12/2011 00:32
Forventet periode: 24/12/2011 00:32 - 24/12/2011 00:32 Server: Status: Løst

Minecraft i i øjeblikket taget ud af drift, da det skal rykkes over på en ny server. Den forventes oppe igen: D.26/12 Kl: 22:00

Backup deaktiveret

22/12/2011 23:06
Forventet periode: 22/12/2011 23:06 - 22/12/2011 23:06 Server: Status: Løst

Backup bliver deaktiveret, da serveren skal upgraderes. Vi forventer serveren er klar igen ved 02.00.

Shsrv4

01/11/2011 10:46
Forventet periode: 01/11/2011 10:46 - 01/11/2011 10:46 Server: Status: Løst

Vi er opmærksomme på problemet med webserver shsrv4, og har sat en teknikker på sagen.

Nedbrud på internetlinie

20/10/2011 15:19
Forventet periode: 20/10/2011 15:19 - 20/10/2011 15:19 Server: Status: Løst

Da der har været angreb på vores internetlinie har vores udbyder valgt at sætte noget nyt udstyr op, dette er en core switch, og en Asa firewall. Dette betyder at der vil være nede til, på pågældende tidspunkter.

Arbejdsplanen:
20-10-2011 - kl 18 - 19 Cisco Core Switch sættes til så der vil kommer en afbrydels på max 5 - 7 min.
21-10-2011 - kl 24 - 02 Cisco ASA Firewall sættes til og konfigureres nedetid forventes på max 2 timer.

Udskift af Webserver

17/10/2011 13:45
Forventet periode: 17/10/2011 13:45 - 17/10/2011 13:45 Server: Status: Løst

Vi er blevet nødsaget til at skifte vores Webserver ud, derfor vil der komme en ny og mere kraftfuld server. Dette vil sige at vi fra 14:00 idag og til 24:00 imorgen ville have afbrydelser på serverne. Udover det skal dem der har et webhotel, have sat deres a record til 92.246.12.164 istedet for 92.246.12.160.

Service Vindue

16/10/2011 09:51
Forventet periode: 16/10/2011 09:51 - 16/10/2011 09:51 Server: Status: Løst

Der vil være et service vindue i aften, da vores internet udbyder skal have skiftet udstyr.

Mail Server Problemer

16/10/2011 01:57
Forventet periode: 16/10/2011 01:57 - 16/10/2011 01:57 Server: Status: Løst

Der er iøjeblikket et problem på mailserveren, dette indbefatter at mails ikke vil blive modtaget korrekt. Vi forventer at problemet er løst indenfor det næste døgn.